vrijdag 6 november 2015

"Sinaasappelschil en Pompoenen... ?? !"








 Een blok erbij voor Sylvia Bridal ´s quiltsampler



Bloemetjes en mandjes in de GROTE MAND verzameld :o))
Nog een boel blokken te gaan ;o)




Block D-9  ORANGE PEEL
was nu aan de beurt ...
(Helemaal op volgorde doe ik ze niet ...


Sinaasappelschil ...



 Het nieuwe blok is niet oranje geworden ;o)
     







Maar bij de kleur oranje dacht ik wel gelijk aan pompoenen

deze tijd van het jaar !



Pompoenen vind ik altijd iets magisch hebben :o)) !


Pumpkins field staat er op het bordje :o))


Daar wil ik ook wel een kijkje nemen !


kijken ...
 hoe ze groeien !




hier (klik) één van de vele internetsites waar je informatie kunt vinden ...



 en hoe ze allemaal zo wonderlijk in het veld lijken te liggen:o))

Grandpa's Barn (klik ... hier...voor de site)

Pompoenen doen mee aan wedstrijden


Foto van  RTL nieuws.com.
Deze deden niet mee voor de grootste
en zwaartse pompoen maar voor de schoonheidsprijs :o))

komen voor in sprookjes,

en liedjes :o))

Bij al het googlen en kijken vond ik ook dit
 popmpoen-zaadjes-zakje uit 1920 :o))

Te koop via Etsy


1920 Antique Kentucky Field Pumpkin Seed Pack Vintage Ad Garden Art

Overzicht

  • Vintage
  • 1920sVerzendt alleen naar Verenigde Staten vanuit Pennsylvania, Verenigde Staten.

En zelf pompoenen maken ...
van lapjes en breisels ...


 vind je bijvoorbeeld  Bij dit blogberichtje (klik) 
van Vannessa !
     :o))
http://hetknussehoekje.blogspot.nl/ .


Er zijn zoveel mooie,grappige,lieve, prachtige
(ook enge en ...)
plaatjes te vinden van pompoenen !
(Maar vanwege COPYRIGHT...(o)
houd ik me maar in om ze te plaatsen ;o))


Fijn weekend !
Simone 









4 opmerkingen:

Anoniem zei

What a lovely post with the most beautiful photos. I love the fabrics you use :-)

frameless mind zei

Er liggen al heel wat SBS-blokjes in je mandje. Mooi zo in het blauw!!Rustig verder werken en genieten van ieder nieuw blokje dat erbij komt.
Ik ben ook zo'n pompoen liefhebber. Prachtig om te zien en super lekker in de keuken!
Groetjes Liliane

Quilting Stories zei

Thanks Simone for sharing those wonderful pictures, have a great week-end!

Ineke zei

Leuke blokjes!!! En pompoenen zijn zo gezellig, passen zo goed bij deze tijd.
Liefs, Ineke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...