vrijdag 9 maart 2018

Kleurtjes bij elkaar :o)



Zo leuk om 
op blogs, op facebook  de 'Winterse Hexjes' te volgen    
en hier bij 
mij jullie reakties en tips te lezen 
ook hoe 
 iedereen ze weer heel anders maakt :o)

Hier laat ik maar eventjes zien hoe ik 
de keuzes van de lapjes maak,
iedere week weer :o)



Bij weekopdracht  één
was er een licht achtergrond lapje
en een
 aquablauw midden blokje te zien op de foto van het 
hexagonnen bloemetje ...

Het is steeds een verrassing !

Ik volgde direkt eigenlijk wel
de tips op van Annelie (o)


Ook omdat ik mijn "Midwinter Reds' lapjes 
hiervoor wil gebruiken ...

 Bij mij vooral dus rood !
 en daar begon ik dus mee ...

Achteraf gezien had ik best met blauw kunnen beginnen (o)
omdat daarna
 al snel bij Annelie 
lime groen kwam ... 
en daar had ik dan rood voor kunnen gebruiken ;o)


Bij mij is dus :     Aqua :   rood
                                     Lime:  lichtblauw
                                    en   Groen :  midden-blauw 




Maar ik blijf erbij hoe ik ben begonnen  ...

en laat me steeds maar verrassen :o))


Ik plak zoals je ziet een stukje stof bij de letters van die week ...
zo kan het niet misgaan (o)

Ook heb ik de foto's uitgeprint en in de map erbij gedaan ...

Ik kan dat nu niet laten zien 
anders zou ik het verklappen
voor degene die (nog) niet mee doen
 of nog niet zover zijn ;o)

Ondertussen heb ik deze week mijn hoekje op zolder 
verhuist van de voorzolder naar de zolderkamer :o)

Het houten rek wat als bureau dienst deed
is nu weer een opbergrek .( rechts achterin)..
En de witte vakkenkast van Ikea staat nu overeind :o)

De rekken in de zolderkamer zijn ook wat verplaatst en 
eentje is  ook overeind gezet nu met een bureaublad eraan.


Verder gewoon spulletjes die er al stonden of ergens
opgeborgen waren ;o)

Ook vond ik (ein-del-ijk)
het paternoplaat malletje weer terug
nu ik er niet meer naar zocht (o)

Het kleine houten dakraampje is vorig jaar vervangen
door twee grotere en langere dakramen :o) Heel fijn zoveel licht erbij !

en kunnen er dus weer Thumbling Blocs 
aan het lapje erbij gezet worden :o)



Psssst...verstop je maar gauw Bear !


de blokjes zijn namelijk echt voor ons poezenbeestje Babbel 
in de maak ...


(o)

Groetjes,
Simone

8 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Goed bezig geweest! Ik moet mijn naaikamertje ook nog steeds en HOOGNODIG opruimen.🙃🤗

Tilly zei

Wat ziet je naaizolder er leuk uit,mooi fris.Wat een activiteiten allemaal.
Ben ook begonnen aan de hexjes, en al bij week 5 aanbeland,volgende week ben ik wel bij denk ik. Handig van je om de kleurtjes zo te archiveren.
groetjes. Tilly

frameless mind zei

Heerlijk zo'n licht werkplekje op zolder.
Door het zo allemaal te noteren bewaar je het overzicht!
Je thumbling blocs worden prachtig!!!
Groetjes, Liliane

Floor zei

Heerlijk al dat licht op zolder en dat je daar nu je eigen plekje hebt. Een quilter heeft veel ruimte nodig toch?
Je houdt een hele administratie bij van de blokjes en de gebruikte stoffen. Maar zo blijft het helemaal goed gaan, ook wel belangrijk.
Knuffel voor de diertjes.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Hoi hoi, leuk zoals jij je administratie bijhoudt, ongeveer hetzelfde doe ik ook, alleen heb ik andre kleurtjes in gebruik. Mooi handig plaatsje voor je handwerkspulletjes!
Liefs, Ineke

Merian zei

Heerlijk dat eigen plekje op zolder.
Goede tip van je om alles bij te houden.

groetjes Merian en een fijn weekend.

Betsy's Quilt Blog zei

Wat weet je toch steeds leuke kleurcombinatie's te maken. Weer anders en toch herkenbaar!
Geniet van je zolder, wat fijn, zo'n plek.

Guusje, zei

Je hebt hetzelfde idee als ik heb met de wi terse hexjes ik hou ook een beetje aan wat licht moet doe ik licht en wat donker moet doe ik donker in mijn keuze van lapjes. Je handwerk hobbyzolder ziet er geweldig mooi uit. Daar kun je heerlijk in werken. En je tumbling blocks wat zijn ze mooi ik heb ook net besloten om bruin blauw hiervoor te gaan gebruiken net zoiets als jij nu doet,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...